Διεύθυνση Ωδείου
H Ελένη Ραπτάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Απέκτησε το δίπλωμα του πιάνου με την ανώτατη διάκριση του Ωδείου, ‘Άριστα παμψηφεί, Α’ βραβείο και τιμητικό μετάλλιο’ και είναι απόφοιτη του τμήματος ‘μουσικών σπουδών’ του Πανεπιστημίου Αθηνών με ‘άριστα’. Επίσης είναι απόφοιτη του ‘Royal College of Music’ του Λονδίνου με εξειδίκευση ‘Master of Music in Advanced Performance’. Από το 2007 είναι επίσης φοιτήτρια του τμήματος ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και από το 2013 εκπονεί τη διατριβή της ως υποψήφια διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών σε θέμα σχετικό με τα έργα Ελλήνων συνθετών για πιάνο από τις αρχές μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνα.
Σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών διακρίθηκε από το ‘Guildhall School of Music and Drama’ του Λονδίνου και της απενεμήθη το ‘Recital Certificate in Pianoforte’. Επίσης διακρίθηκε σε αρκετούς πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου και απέσπασε αρκετές υποτροφίες: Ενδεικτικά, αξίζει να αναφερθούν η υποτροφία του ιδρύματος ‘Προποντίς’, καθώς και οι υποτροφίες από τις Ακαδημίες της Αγγλίας ‘Royal Scottish Academy of Music and Drama’ και ‘Guildhall School of Music and Drama’ για μεταπτυχιακές σπουδές στο πιάνο. Το Σεπτέμβρη του 2004 ξεκίνησε τις σπουδές της στην ‘École Normale de Musique de Paris–Alfred Cortot’ κατόπιν παραινέσεως της αείμνηστης διεθνούς φήμης καθηγήτριας France Clidat.
Έχει παρουσιάσει ρεπερτόριο διαφορετικών εποχών σε αρκετά ρεσιτάλ, ομαδικές συναυλίες, τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εμφανίσεις. Ενδεικτικά, αξίζει να αναφερθούν οι συναυλίες που διοργανώθηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε συνεργασία με άλλους μουσικούς (Μάιος 2009 και Φεβρουάριος 2010), τα ατομικά ρεσιτάλ πιάνου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Μάιος 2007 και 2010), ζωντανές τηλεοπτικές εμφανίσεις στην ελληνική κρατική τηλεόραση, αποσπάσματα από ρεσιτάλ στο τρίτο πρόγραμμα της ελληνικής ραδιοφωνίας και σε άλλες συχνότητες. Επίσης έχει συμπράξει ως σολίστ με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Οκτώβριος 2008), καθώς και με άλλες ορχήστρες, ενώ έχει εμφανιστεί και σε σημαντικές αίθουσες του εξωτερικού (Παρίσι, Λονδίνο, Μόσχα, Βέλγιο, κ.α.). Εκτός από τη σολιστική, πραγματοποιεί και πλούσια παιδαγωγική σταδιοδρομία. Τα τελευταία χρόνια τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα στρέφονται στη σχέση της ψυχολογίας με τη μουσική και τη μουσική εκτέλεση ειδικότερα, σαν νέους τομείς που ενδεχομένως να δώσουν φως σε θέματα παιδαγωγικής της μουσικής.